راهنمای اخذ تعهد از پذیرفته شدگان چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیاری رشته های مختلف فوق تخصصی سال تحصیلی 1405-1404
دانشگاه علوم پزشکی اهواز
انواع تعهد محضری پذیرفته شدگان
الف: فرم دستیاران آزاد (یک نفر ضامن – مدت تعهد یک برابر)
ب-1: فرم مختص دستیاران بومی (سهمیه مناطق محروم) . (دو نفر ضامن – مدت تعهد دو برابر)
ب-2:فرم وثیقه ملکی دستیاران بومی (مدت تعهد دو برابر)
ج:فرم مستخدمین دانشگاههای علوم پزشکی – بغیر از استفاده کنندگان از مأموریت آموزشی (دو نفر ضامن – مدت تعهد دو برابر)
د:فرم مأموریت آموزشی کارکنان هیأت علمی (سه نفر ضامن – مدت تعهد دو برابر)
هـ:فرم مخصوص اعضای هیأت علمی – بغیر از استفاده کنندگان از مأموریت آموزشی (دو نفر ضامن – مدت تعهد سه برابر)
-انواع تضامین اعلامی از سوی وزارت متبوع جهت تنظیم سند تعهد عبارتند از :
الف) : وثیقه ملکی
-دستیاران آزاد /مستخدمین داتشگاههای علوم پزشکی/اعضای هیأت علمی : یک میلیارد و چهارصد و پنج میلیون و هشتصد هزار تومان (1،405،800،000 تومان)
-دستیاران بومی : دو میلیارد و سیصد و نود و هشت میلیون و دویست هزار تومان (2،398،200،000تومان)
ب) : ضمانت با کارمند رسمی ، پیمانی یا کارکنان قرارداد کار معین شاغل در دستگاههای اجرائی با سابقه کار حداقل 5 و حداکثر 20 سال برای پذیرفته شدگان با سهمیه آزاد و دو نفر با سهمیه مناطق محروم .
پذیرفته شدگان محترم آزمون فوق تخصصی جهت سپردن تعهد محضری می بایست :
1-بامراجعه به نشانی الکترونیکی hoghoghi.ajums.ac. منوی سمت راست قسمت تعهدات کلیک نموده و فرم تعهد مربوط (الف ، ب) را ( با توجه به دستور العمل دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و مطالب مندرج در این راهنما) دانلود و چاپ نمایند.
2-پس از انتخاب نوع تعهد و چاپ آن ، حضوراً به همراه مدارک ذیل به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایند .
الف – فرم تعهد مربوطه
ب- اصل کارت ملی و شناسنامه متعهد و ضامن/ضامنین به همراه تصویر آن ها
ج- کپی برابر با اصل آخرین حکم کارگزینی ( سال جاری ) ضامن/ضامنین
د- پس از تهیه و تنظیم پیش نویس تعهدنامه توسط دفترخانه ، متعهد می بایست نماینده حقوقی دانشگاه محل تنظیم سند را جهت مراجعه به دفترخانه و امضای ذیل دفاتر و اسناد مربوطه مطلع نماید.
-شرایط ضامنین اعلامی از سوی وزارت متبوع جهت تنظیم سند تعهد عبارتند از :
ضمانت کارمند رسمی ، پیمانی یا کارکنان قرارداد کار معین شاغل در دستگاههای اجرائی با سابقه خدمت حداقل 5 و حداکثر 20 الی 22 سال.
تبصره 1 – در خصوص پذیرفته شدگان با سهمیه مناطق محروم که می بایست با دو نفر ضامن تنظیم سند نمایند ، در صورتی که یکی از ضامنین دارای شرایط فوق الذکر باشد ، کارمند شاغل در نهادهای عمومی غیردولتی که لیست آنها در سایت امور حقوقی دانشگاه قابل دریافت است ، به عنوان ضامن دوم پذیرفته می شود.
تبصره 2 – ضامنین می بایست شاغل باشند . ( ضمانت بازنشستگان محترم بر اساس تبصره 1 ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی مورد قبول نمی باشد )
تبصره 3- ضامنین می بایست کارمند دولت باشند . لذا ضمانت کارکنان شرکت ها و موسسات خصوصی و عمومی ، موسسات غیر انتفاعی و... مورد پذیرش نمی باشد .
تبصره 4 – صرفاً تصویر برابر با اصل شده حکم کارگزینی سال جاری یا اصل گواهی اشتغال به کار محل خدمت ضامن که موید اشتغال بصورت رسمی یا پیمانی و ... و میزان سابقه خدمتی باشد ، مورد پذیرش می باشد و صرفاً ارائه فیش حقوقی مورد پذیرش نیست .
تبصره 5 – در خصوص کارمندان رسمی نظامی و بانکهای دولتی و .... که فاقد حکم کارگزینی هستند ، ارائه فیش حقوقی و گواهی اشتغال از سازمان مربوطه مبنی بر رسمی یا پیمانی بودن کارمند الزامی است .
4-پس از تنظیم سند تعهد در دفترخانه اسناد رسمی ، سند تنظیمی از دفترخانه اخذ و به همراه مدارک ذیل ، از ساعت 30/9 الی 30/ 12 صبح به دفتر امورحقوقی دانشگاه مراجعه و تحویل گردد .
الف – اصل سند تعهد محضری و یک نسخه تصویر آن
ب – تصویر کارت ملی و شناسنامه متعهد و ضامنین
ج- کپی برابر با اصل آخرین حکم کارگزینی ( سال جاری ) ضامنین یا گواهی اشتغال آنها.
مدارک لازم جهت سپردن وثیقه ملکی:
1-تصویر برابر با اصل کارت ملی متعهد و ضامن (مالک ملک)
2-اصل و تصویر سند ملک مورد نظر با مشخصات :الف-ششدانگ باشد (مشاع نباشد) ب -در رهن نباشد ج-واحد مسکونی باشد (تجاری ، در حال ساخت ، زمین و باغ نباشد ) د- بلامعارض باشد ه –ملکی باشد (آستانه ای یا اوقافی نباشد) 3- مراجعه به دفتر امور حقوقی با ارائه مدارک فوق و اخذ نامه از دفتر امور حقوقی دانشگاه خطاب به کارشناس جهت ارزیابی ملک و اعلام نظر کتبی کارشناس خطاب به دفتر حقوقی . ( کارشناس می بایست عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، معرفی شده و مورد وثوق دفتر امور حقوقی دانشگاه باشد) .
در صورتی که ملک مورد نظر دانشجو در شهر دیگری ( غیر از اهواز ) واقع میباشد دانشجو می بایست با دانشگاه علوم پزشکی محل وقوع ملک هماهنگی لازم را بعمل آورد.
دانشجویان محترم پس از طی مراحل فوق می بایست :
با مراجعه به نشانی الکترونیکی
و انتخاب نوع تعهد و چاپ آن ، در معیت نماینده حقوقی نسبت به تنظیم سند تعهد در یکی از دفاتر اسناد رسمی محل استقرار ملک مورد توثیق اقدام نموده و سپس کلیه مدارک مذکور را به انضمام سند تعهد تنظیمی به این دانشگاه تحویل نماید.
تذکر مهم 1 :
* با توجه به کثرت افراد متقاضی تنظیم سند تعهد ، لازم است دانشجویان محترم بمنظور تسریع در روند ثبت سند و صرفه جویی در وقت نماینده حقوقی ، ابتدا به دفترخانه 210 اهواز واقع در گلستان خیابان فروردین نبش خیابان دی جنب بانک اقتصاد نوین تلفن 40 و 33219439 061 مراجعه و پس از رائه فرمت و تنظیم پیش نویس توسط دفترخانه ، قبل از ثبت نهایی ، فرم تعهد تکمیل شده را با سند تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی ، مطابقت دهند تا تفاوت و مورد اختلافی وجود نداشته باشد ، در صورت هرگونه اختلاف در مفاد یا نوع تعهد ، دفتر حقوقی از پذیرش تعهد مربوطه خودداری خواهد نمود و مسئولیت آن به عهده شخص دانشجو می باشد .
یادآوری: متعهدله در ستون مربوطه در سند تعهد تنظیمی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشد.
تذکر مهم 2 :
*عدم مراجعه حضوری پذیرفته شدگان ( در زمان تعیین شده ) جهت ارائه تعهد محضری ، به منزله انصراف از تحصیل تلقی شده و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد .
تذکر مهم 3 :
پذیرفته شدگانی که در آزمون دستیاری فوق تخصصی مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران هستند برای تنظیم سند تعهد می بایست فرمت تعهد دستیاران آزاد و راهنمای تنظیم آن مندرج در این صفحه را دریافت و مطابق با شرایط آن اقدام لازم را بعمل آورند. تذکر مهم 4: پذیرفته شدگان استفاده کننده از سهمیه مازاد نیروهای مسلح ، ملزم به سپردن تعهد محضری به محل خدمت خود می باشند . افراد مذکور می بایست تصویر ( برابر با اصل شده / مصدق ) سند فوق و نامه معرفی از محل استخدام خود را به این مدیریت تحویل نمایند. |
تذکر مهم 5 :
مطابق تصمیم کمیسیون عالی تعهدات وزارت متبوع مورخ 3/10/97 ، تعهدات پذیرفته شدگان مقطع فوق تخصصی به غیر از مشمولین قانون برقراری عدالت آموزشی و اعضای محترم هیأت علمی و مستخدمین دانشگاه های علوم پزشکی به میزان یک برابر مدت تحصیل تعیین گردیده است. همچنین میزان تعهدات افرادی که بر مبنای توافقات صورت گرفته با دانشگاههای علوم پزشکی جهت رفع نیازهای آموزشی به کارگیری می شوند ، تابع توافقات صورت گرفته با دانشگاه مربوطه بوده و از شمول مصوبه مذکور مستثنی می باشد.
* ارائه حکم مأموریت آموزشی یا مرخصی بدون حقوق برای شاغلین به خدمت در یکی از وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی ، الزامی است.
به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام پذیرفته شدگان محترم ، مدیریت امور حقوقی دانشگاه آمادگی خود را جهت پاسخ به هرگونه سؤال ، در روزهای کاری اداری ، از ساعت 9 الی 11 صبح با تلفن شماره 06133738390 اعلام می نماید . لذا خواهشمند است به منظور رعایت حقوق شهروندی مراجعین حضوری به این مدیریت و با عنایت به دسترسی این واحد صرفاً به یک خط تلفن شهری مشترک ، از برقراری تماسهای غیرضرور در خارج از ساعات مذکور جداً خودداری فرمائید.
نشانی مدیریت امور حقوقی: اهواز- بلوار گلستان- ساختمان قدیم دانشکده پزشکی - طبقه همکف – مدیریت امور حقوقی
- لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: